sanaye1

ترجمه تخصصی متون صنایع غذایی

sanaye1

ترجمه تخصصی متون صنایع غذایی

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 از تعقیب و گریز و انفجار خوشتان بیاید یا دوست داشته باشید برای یک داستان عاشقانه اشک بریزید، فیلم‌ دیدن از بهترین راه‌های فرار از دنیای واقعی است. علاوه بر آن فیلم یکی از منابع مکمل برای شیوه‌های آموزشی قدیمی زبان است. فیلم برای تقویت زبان به شما کمک می کند. فیلم از منابع ارزشمند مکالمات واقعی است. کلمات را در قالب جمله‌های کاربردی به شما می‌آموزد و با فرهنگ زبان هم آشنایتان می‌کند. ویژگی‌های دیداری فیلم یکی از راه‌های بهتر یاد گرفتن زبان هستند.

همچنین شما را با زبان بدن آشنا می‌کند. جذابیت و سرگرمی فیلم هم باعث می‌شود از آموختن لذت ببرید و به این ترتیب بدون خستگی زمان بیشتری را برای یادگیری صرف کنید. پیش از آن که به سراغ فیلم ها بروید، بهتر است بدانید که چگونه می توانید با کمک فیلم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

در این مطلب چند فیلم مفید برای تقویت زبان را با هم مرور می کنیم:

1- فیلم هری پاتر و ماجراهای جادویی‌اش برای تقویت زبان

مجموعه فیلم‌های هری پاتر در صدر این لیست قرار دارند. هر هشت فیلم این مجموعه با فروشی بالغ بر 7/7 میلیارد دلار در لیست پنجاه فیلم پرفروش تاریخ هستند. ماجراهای این نوجوان جادوگر چنان همه ما را طلسم کرده که اواخر تابستان منتظر دریافت نامه‌ای از مدرسه هاگوارتز هستیم. نامه‌ای که به ما اعلام کند یک انسان معمولی نیستیم، بلکه ذاتا جادوگریم و از ابتدای سال تحصیلی باید به مدرسه جادوگرها برویم. با هری به هاگوارتز می‌‌رویم، با دوستانش دوست می‌شویم و از کسانی که سعی در آزار او دارند متنفر می‌شویم. برای مرگ شخصیت‌های کتاب اشک می‌ریزیم. می‌خواهیم وارد یکی از گروه‌های چهارگانه مدرسه شویم. در تالار بزرگ مدرسه به سخنرانی‌ها گوش دهیم و در مسابقه‌های جادوگری ترجمه شرکت کنیم.

این فیلم برای تقویت زبان انگلیسی برای مترجم متن انگلیسی به فارسی بسیار مفید است. به‌ویژه برای کسانی که می‌خواهند لهجه بریتانیایی خود را تقویت کنند، پیشنهاد می‌شود.

دانلود رایگان مجموعه فیلم های هری پاتر هری پاتر در سایت آمازون هری پاتر در IMDB

2- ارباب حلقه ها و نجات جهان فیلمی برای تقویت زبان انگلیسی

ارباب حلقه‌ها هم با یک تم فانتزی به روایت ماجرای پسر نوجوانی می‌پردازد که می‌خواهد جهان را نجات دهد. در این راه افرادی با نیروی جادویی و همچنین افراد معمولی به او کمک می‌کنند. او باید خود را به کوه نابودی برساند و حلقه را در آتش آن ذوب کند. حلقه‌ای که وقتی وارد انگشت کسی شود او را قدرتمند و در عین حال ناپدید می‌کند. آتش قدرت افراد زیادی را در برای به‌دست آوردن حلقه تحریک می‌کند و آن‌ها را به ورطه نابودی می‌کشاند.

این مجموعه فیلم که نهمین تجربه کارگردانی پیتر جکسون هستند، جوایز اسکار فراوانی را کسب کرده‌اند. فیلم سوم مجموعه با نام ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه به همراه تایتانیک و بن‌هور با 11 جایزه اسکار صاحب عنوان موفق‌ترین فیلم اسکار ‌است.

اگر به دنبال فیلم برای تقویت زبان انگلیسی هستید این سه گانه را به شما پیشنهاد می کنیم. لهجه این فیلم بریتانیایی است و برای کسانی که به آموختن این لهجه علاقمندند بسیار مفید است.

دانلود رایگان مجموعه فیلم های ارباب حلقه ها ارباب حلقه ها در آمازون ارباب حلقه ها در IMDB

3- فیلم جنگ ستارگان و رویای فضانوردی انسان‌ و تقویت زبان

جنگ ستارگان نیز مانند دو مورد قبل یک مجموعه فیلم است. از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما به حساب می‌آید و کتاب، بازی ویدویی، انیمیشن، ترجمه فارسی به انگلیسی و محصولات تجاری فراوانی براساس آن ساخته شده‌است. داستان این فیلم نبرد میان شورشیان یک سیاره تخیلی با حاکم مستبدشان را به تصویر می‌کشد. در این فیلم شوالیه‌های عارف مسلک جِدای به‌عنوان نگهبانان عدالت به‌جای جادوگران یاری‌رسان فیلم‌های قبلی ایفای نقش می‌کنند. لوک اسکای‌واکر برای نجات پرنسس لیا ما را با خود همراه می‌کند. از سال 1999 تا 2017 هشت اپیزود از این مجموعه تولید شده که از نظر زمان روایت داستان فیلم مرتب نیستند. استخدام مترجم برای جنگ ستارگان فیلم مناسبی برای تقویت زبان انگلیسی است. 

دانلود رایگان مجموعه فیلم های جنگ ستارگان جنگ ستارگان در آمازون

برگرفته از آقای مترجم

  • دانشجو دانشگاه
  • ۰
  • ۰

 اشتباه‌های کلاسیک بازاریابی نشان می‌دهد که جهانی‌شدن آن قدر که به‌نظر می‌رسد، آسان نیست! هنگامی‌که وارد فرآیند جهانی‌سازی می‌شوید باید معنای برند، لوگو و شعار‌های تبلیغاتی شرکتتان را در منطقه مورد نظر بررسی کنید. در‌حالی‌که بسیاری از شرکت‌ها درمورد نیاز به ترجمه دقیق و مناسب آگاه شده‌اند و به اهمیت ترجمه در کسب و کار پی برده‌اند، اما باز هم در عمل شاهد شکست‌های فراوانی هستیم. قدرت زبان فقط در ایجاد ارتباط دیده نمی‌شود، بلکه برداشت‌هایی که از هر واژه یا عبارت می‌شود هم در حیطه قدرت زبان هستند. در صبحت‌های

روزمره علاوه‌ بر آن‌چه مردم می‌گویند، به نوع گفتنشان توجه می‌کنیم. حال در نظر بگیرید بدون آشنایی با زبان و فرهنگی خاص بخواهیم در آن تجارت کنیم. در ترجمه برند‌ به زبان‌های مختلف، به مترجمی مسلط به زبان و فرهنگ نیاز است.

کسی که علاوه بر ترجمه تخصصی مدیریت روان و دقیق به استعاره‌ها، اصطلاح‌های ادبی و عامیانه و خط‌ قرمزهای فرهنگی و مذهبی تسلط داشته‌باشد و بتواند برای جذب مشتری در فرهنگ مقصد به شرکت کمک کند. برای برندسازی در حیطه بین‌الملل نمی‌توان از تکه‌کلام‌های خاص و شوخی‌های زبانی استفاده‌ کرد. این اصطلاحات در زبان‌های دیگر گاه بی‌معنا هستند و گاه حتی معناهای منفی و زشتی دارند. پس مترجم شدن آن چنان که همه تصور می‌کنند ساده نیست و به مهارت‌هایی نیاز دارد. 

 در ادامه چند نمونه از بدترین تجربه‌های حاصل از نادیده‌گرفتن اهمیت ترجمه روان و خوب را با هم مرور می‌کنیم. 

1- خطوط هوایی برانیف اینترنشنال در 1987 صندلی‌های چرمی جدیدی برای هواپیماهایش طراحی کرد و شعار تبلیغاتی «پرواز در چرم» را برای آن طراحی کرد. ترجمه اسپانیایی این عبارت در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین مشکلی ایجاد نکرد اما ترجمه دقیق این جمله در مکزیک «برهنه پرواز کنید» بود!

2- کلایرول یک آهنربای فنری به نام Mist Stick (مبهم چسبیدن) را به آلمان صادر کرد، درحالی‌که در زبان آلمانیMist  یک اصطلاح عامیانه برای واژه کود است!

3- اولین باری که کوکاکولا وارد چین شد، گاهی نام برند را ترجمه می‌کردند. حدس بزنید معنی این برند به زبان ماندارین چه بود؛ گاز گرفتن موم بچه قورباغه!

4- شرکت گربر در آفریقا غذای کودک را با تصویر کودک زیبایی روی آن روانه بازار کرد. بدون این‌که بداند در اتیوپی به دلیل این‌که بیشترِ مردم سواد خواندن ندارند، عکس چیزی که داخل جعبه است روی آن چسبانده می‌شود.

5- هنگامی‌که در اواخر دهه 1980درهای رستوران KFC  بر روی مردم پکن ‌ باز شد، آن‌ها را با شعار «انگشت‌هایتان را بلیسید» نگران کرد، چرا که این جمله به «انگشت‌هایتان را بخورید» هزینه ترجمه تخصصی شد.

6- مرسدس بنز با برند «بنزی» وارد بازار چین شد که ترجمه متن فنی دقیق آن «به سمت مرگ عجله کنید» است!

برگرفته از آقای مترجم

  • دانشجو دانشگاه
  • ۰
  • ۰

مهندسی صنایع (به انگلیسیIndustrial Engineering) از شاخه‌های مهندسی است، که می‌کوشد با تلفیق دانش مهندسی، ریاضیات، اقتصاد و مدیریت، کارایی سیستم‌های تولیدی، فرایندها وسازمان‌ها را بهبود دهد.

مهندسی صنایع بطور کلی اثربخشی، کارایی، تطبیق پذیری، پاسخ گویی، کیفیت و بهبود مستمر کالاها، خدمات و سودآوری را مدنظر قرار می‌دهد. با تحلیل و مدیریت و برنامه ریزی دقیق به این موارد میپردازد.

مهندسی صنایع عنوانی برای بیان رویکردی در علم مدیریت سازمان‌ها و صنایع می‌باشد.

نام فارسی این رشته به عنوان معادل درست انگلیسی آن عبارت مهندسی صنعتی است که توسط فردریک تیلور به کار برده شد.

تاریخچه

در زمان تیلور که تعدادی از موضوعات مدیریتی توسط وی ارائه گردید توسط افراد دیگر برای اینکه اهمیت این موضوعات و نیز جایگاه دست اندرکاران مربوطه از رشته‌های مهندسی کمتر نمود داده نشود و مهندسین برای آنها نیز اهمیت قایل شوند از اصطلاح مهندسی صنایع استفاده شد. موضوعات با نام مهندسی صنایع بخشی از موضوعات علم مدیریت می‌باشد. فردریک تیلور (۱۹۱۵–۱۸۵۶) بنیانگذار علم مدیریت را پدر مهندسی صنایع می‌دانند.

تعاریفی که از مهندسی صنایع ارائه می‌شود مانند اینکه رشته‌ای است که با طراحی، بهبود، و پیاده‌سازی سیستمای یکپارچه از افراد، مواد، اطلاعات، تجهیزات و انرژی مرتبط می‌باشد، بیانی از علم مدیریت می‌باشد. مهندسی صنایع آن‌گونه که در ایران تدریس می‌شود مبتنی بر بهینه‌سازی، بهینه‌سازی خطی (تحقیق در عملیات) کارسنجی و زمان‌سنجی می‌باشد.

مهندسی صنایع در ایران

دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف به عنوان اولین دانشکده مهندسی صنایع کشور در سال ۱۳۴۷ با پذیرش ۳۹ دانشجو آغاز به کار کرد. در سال ۱۳۵۲ نیز دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز به کار کرد؛ و در سال ۱۳۵۵ گروه مستقلی تحت عنوان مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) تشکیل شد و اولین گروه فارغ‌التحصیلان دانشکدهٔ مهندسی صنایع این دانشگاه در سال ۱۳۶۲ وارد جامعهٔ صنعتی کشور گردید. با گذشت زمان، این رشته به عنوان رشته‌ای در دانشگاه‌های مختلف کشور جایگاه خود را پیدا کرده است.

زمینه‌های کاری

مهندسین صنایع در سالهای اخیر در طیف وسیعی از مشاغل به کار گرفته شده‌اند. علاوه بر زمینه‌های تخصصی، فارغ التحصیلان این رشته در زمینه‌هایی مانند مهندسی نرم‌افزار، فناوری اطلاعات،هوش کسب و کار، داده کاوی، علم داده و کلان‌داده نیز عملکرد موفقی داشته‌اند. زمینه های کاری دیگر این رشته مدیریت تولید و خط تولید، برنامه ریزی خطی و غیر خطی، آینده پژوهی و مدیریت فناوری و نوآوری که دو رشته بسیار خوب در کشور های اروپایی می باشند.

برگرفته از ویکی پدیا

  • دانشجو دانشگاه
  • ۰
  • ۰

روشن است که در دنیای امروزی گوشه گوشه‌ی جهان به هم متصل‌شده‌اند و کسب‌وکارها بین‌المللی شده‌است. با رشد اینترنت، دسترسی به مخاطبان در فاصله دور آسان‌تر شده‌است، اما هنوز هم زبان می‌تواند یک مانع بزرگ در ارتباطات باشد. به همین دلیل ترجمه به عنوان راهی برای تعامل جهانی، بیش از پیش اهمیت دارد. با این حال، با وجود زبان‌های بسیار زیادی که در سراسر دنیا استفاده می‌شود، تصمیم‌گیری درباره انتخاب زبان یا زبان‌هایی برای یادگیری دشوار می‌شود. اگرچه انگلیسی در صدر انتخاب همه افراد است، در این مطلب 5 مورد از مهم‌ترین زبان‌ها برای ترجمه مقالات دانشجویی و کسب‌وکار بین‌المللی را به شما معرفی می‌کنیم. این زبان‌ها ممکن است شما را شگفت زده کند!!

 زبان ماندارین

به گزارش بلومبرگ (Bloomberg) به جز زبان انگلیسی، زبان ماندارین به عنوان پراستفاده‌ترین زبان کسب‌و‌کار آینده تصور می‌شود. این زبان، گروهی از زبان‌های چینی مرتبط باهم است که در قسمت‌های شمالی و جنوب غربی چین صحبت می‌شوند. حدود 14/4 درصد از جمعیت جهان به زبان ماندارین صحبت می‌کنند و این زبان به عنوان گسترده‌ترین زبان جهان تلقی می‌شود. حتی در سایت ترجمه آنلاین هم کاربرد دارد؛ چرا که ماندارین زبان مادری حدود یک میلیارد نفر در جهان است. با توجه به این که افراد بسیار زیادی به زبان ماندارین صحبت می‌کنند، کاملا واضح است که این زبان یکی از زبان‌های ضروری برای کسب‌وکار و ترجمه مقالات دانشجویی است. جالب است بدانید که زبان انگلیسی زبان فراگیری در چین نیست. بنابراین برای تجارت با این بخش بزرگ از جمعیت جهان، لازم است بتوانید به این زبان صحبت کنید و آن را ترجمه کنید. 

علاوه بر این، اقتصاد چین رشد شگفت‌آوری را در چند دهه اخیر تجربه کرده‌است. رشد 7/7 درصدی تولید ناخالص، این کشور را دومین غول اقتصادی جهان بعد از آمریکا قرار داده‌است. سلطه چین بر اقتصاد جهان، زبان ماندارین را یک منبع قابل توجه برای فرصت‌های کسب‌وکار کرده‌است. هرچند کسب‌وکارهای چینی در سطح جهان گسترش یافته‌است، اما شکی نیست که چین همچنان یک مشتری بسیار مهم برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود.mandarin basic vocabulary

زبان اسپانیایی

با توجه به این که زبان اسپانیایی، زبان رسمی کشور مکزیک، اکوادور، پاراگوئه، ایالات متحده و چندین کشور دیگر است، این زبان برای ترجمه جذاب است. بعد از زبان انگلیسی، زبان اسپانیایی، دومین زبان محبوب اروپایی است و سفارش ترجمه انگلیسی به فارسی فراوانی دارد. به علاوه این زبان، دومین زبان گسترده جهان بعد از زبان ماندارین است. حدود 414 میلیون نفر در آمریکا و اروپا به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند و بر اساس تخمین‌ها، زبان اول 37600000 نفر در آمریکا، اسپانیایی است. به همین دلیل، اگر می‌خواهید با آمریکا تجارت کنید، باید برقراری ارتباط به زبان اسپانیایی را نیز در نظر داشته‌باشید. با توجه به این که آمریکا اقتصاد برتر جهان است، زبان اسپانیایی نیز به زبان بسیار مهمی برای ترجمه تبدیل شده‌است. نظر به این که افراد زیادی در سراسر جهان به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند و هم‌چنان هم میزان استفاده از این زبان در حال رشد است، بنابراین یادگیری زبان اسپانیایی خالی از لطف نیست.Spanish

زبان روسی

روسیه یک مهره‌ی بین‌المللی است و یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل است که موجب می‌شود زبان روسی زبانی مهم برای روابط بین‌المللی، دیپلماتیک و تجاری شود. با توجه به اندازه کشور روسیه، اقتصاد نوظهور و منابع طبیعی این کشور (کشور روسیه بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان است) واضح است که برای کسب‌وکار جذابیت بسیاری دارد. حدود 250 میلیون نفر در جهان به زبان روسی صحبت می‌کنند. علاوه بر این، شهر مسکو بیشترین جمعیت میلیاردر در جهان را دارد! بنابراین ترجمه به زبان روسی می‌تواند گام مهمی برای منافع کسب‌وکار بین‌المللی باشد. همچنین می توانید وارد عرصه ترجمه مقالات دانشجویی شوید.

Russian-wordes

زبان عربی

بلومبرگ زبان عربی را به عنوان یکی از مفیدترین زبان‌های تجاری معرفی کرده‌است. زبان عربی برای ترجمه‌های تجاری مهم است؛ چرا که درب ورود کسب‌وکار شما به شرق میانه است. 295 میلیون نفر در سراسر جهان، در 27 کشور مختلف از جمله امارات متحده عربی، مصر و اسرائیل، از زبان عربی، به عنوان زبان رسمی خود استفاده می‌کنند. علاوه براین، بازار در حال رشد زبان عربی، آن را به عنوان یک مهره موثر در کسب‌وکار قرار داده‌است. کاربرد اینترنت نیز در شرق میانه رو به افزایش است. با وجود تعداد زیاد عربی زبان که فقط به همین زبان صحبت می‌کنند، ترجمه مقالات دانشجویی زبان عربی بسیار مهم است و در بازار بین‌المللی یک مزیت برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود. بنابر آن‌چه گفته‌شد، اهمیت زبان عربی به عنوان یک زبان بین‌المللی برای کسب‌وکار روشن است.

Arabic_Greating

زبان پرتغالی (برزیلی)

اگرچه زبان پرتغالی انتخابی منطقی به نظر نمی‌رسد،اما جالب است بدانید که این زبان، زبان رسمی 209 میلیون نفر جمعیت کشور برزیل است. در حال حاضر برزیل نهمین اقتصاد بزرگ جهان و زبان پرتغالی ششمین زبان پرمخاطب جهان است. بعد از اسپانیایی، پرتغالی دومین زبان پرمخاطب آمریکای جنوبی است و زبان مادری بسیاری ازکشورهای آفریقایی است. به علاوه، در ایالات متحده نیز تقاضا برای زبان پرتغالی افزایش یافته است. پرتغالی همواره یکی از زبان‌های مهم در جهان بوده‌است و اخیرا به عنوان زبانی مهم برای برای کسب‌وکارها و روابط بین‌المللی مطرح شده‌است. تبدیل شدن برزیل به یک قدرت اقتصادی و همچنین برگزاری المپیک در این کشور، بدون شک ترجمه به زبان پرتغالی، تاثیر بزرگی در کسب‌وکارها می‌گذارد. 

Portuguese_words

چنان‌چه گفته شد، توجه به بازارهای قدرتمند اقتصادی که به زبان‌های اسپانیایی، چینی، عربی، پرتغالی، روسی، یا دیگر زبان‌های  روبه رشد جهانی صحبت می‌کنند، انتخابی ضروری به نظر می‌رسد.

با این حال حتی اگر به فکر تجارت بین المللی هم نیستید و برای کسب‌وکار خود نیازی به یادگیری زبان جدید ندارید و فقط مایلید زبان‌های دیگری را بیاموزید، خواندن چه زبان هایی را یادبگیریم را به شما توصیه می‌کنم، در غیر این صورت 5 دلیل برای یادگیری زبان جدید که در وب‌سایت آقای مترجم ارائه شده است را مطالعه نمایید .

برگرفته از 5 زبان برتر ترجمه بازرگانی

  • دانشجو دانشگاه